Акт – документ правової чинності, складений однією чи кількома особами, що підтверджує будь-які встановлені факти чи події. Акти складають після ухвал, при передаванні товарно-грошових цінностей однією особою іншій.
Акти оформляє комісія, створена керівником установи, та затверджується відповідним наказом. Акти поділяють на 1) законодавчі ; 2) управлінські.
Якщо акт оформлюють на бланку установи, то на ньому має бути відтворено зображення Державного Герба України (у державних і комунальних закладах) або зображення емблеми (у приватних закладах).
Дата й місце складання документа, проставлені в акті, мають збігатися з датою та місцем заактованої події. Якщо комісія працювала кілька днів, то в акті вказують останній день роботи. Заголовок до тексту акта формулюється за допомогою віддієслівного іменника з прийменником “про”, наприклад: “Про знищення печаток і штампів”. Кількість примірників акта визначається практичною потребою. Як правило, акти оформлюють у трьох примірниках, кожний із яких має бути власноруч підписаний усіма особами, які брали участь у його складанні. Перший примірник найчастіше скеровують до організації вищого рівня, другий подають керівникові закладу, третій – підшивають до справи.
Акт вважається прийнятим і набуває чинності після підписання його всіма членами комісії або всіма особами, які брали участь в його складені.
Особа, яка не погоджується зі змістом акта, все ж таки зобов’язана його підписати із зазначенням своєї незгоди.
Завдання 3. Ви адміністратор ЗРГ "_____» інформуєте керівника підприємства про те, що Ваш підлеглий (офіціант, бармен) вчинив (крадіжку майна, прийшов у нетверезому стані, нагрубив клієнту тощо). Необхідно скласти наступні документи:
Директору ________________
Доповідна записка
__________________________________________________________________
Дата ________ підпис _____________
Директору ________________
Пояснювальна записка
___________________________________________________________________
Дата ________ підпис _____________
_______________________________
назва підприємства
АКТ
м._________ дата____________
Ми, комісія у складі_____________ _______________________
Склали даний акт про те, що __________________________________________
Комісія:
________________________ ____________________ _____________________
Прес-реліз – це документ, у якому установа подає інформацію про певну подію або захід з метою ознайомлення ЗМІ з подією та подальше висвітлення її в найбільш вигідному або важливому для установи аспекті. Прес-релізи вважають одним з найефективніших засобів поширення новин. У прес-релізі розміщується лаконічна, актуальна, цікава для громадськості оперативна інформація.
Повідомлення в прес-релізі повинно відповідати на кілька основних запитань: Хто? Що? Де? Коли? Як? Чому? Відповіді на перших чотири запитання повинні розміщуватися у вступі, відповіді на два останніх можуть розміщуватися в тексті повідомлення.
Завдання 4. Ознайомитися з особливостями написання прес-релізу. Написати повідомлення про оновлення меню у вашому ЗРГ.
Оголошення – це повідомлення про час і зміст нарад, засідань, подій тощо. Оголошення містить адресну інформацію.
За змістом вони поділяються на
1) оголошення про майбутню подію;
2) оголошення про потребу в послугах або можливість їх надання.
За формою оголошення можуть бути писані, мальовані, друковані.
Формулювання в тексті оголошення повинні бути стислі. Дату і місце події доцільно виділити іншим шрифтом.
Протокол – це службовий документ, у якому фіксується хід обговорення питань і рішення, ухвалені на з’їздах, конференціях, зібраннях, нарадах, засіданнях колегіальних органів. Обов’язковому протоколюванню підлягають засідання колегіальних органів (колегій, дирекцій, рад, правлінь тощо), які постійно діють в установах, на підприємствах. За обсягом фіксованих даних протокол може бути: стислий, повний, стенографічний.
Протокол оформлюють на загальному чи спеціальному бланку або на чистих аркушах паперу формату А 4.
Датою протоколу є дата проведення засідання, а не дата його остаточного оформлення чи підписання. Якщо засідання тривало кілька днів, то через тире зазначають дати першого й останнього днів засідань. Наприклад: 08.–10.06.2021; 30.06.–02.07.2021; 30.12.2021 – 02.01.2022.
Текст протоколу складається із вступної та основної частин.
У вступній частині зазначають (без абзацу!) прізвища та ініціали голови, секретаря, присутніх (в алфавітному порядку) постійних членів колегіального органу та запрошених осіб, а також порядок денний.
У протоколі розширеного засідання в рубриці “Присутні” зазначають лише їхню кількість, а список із прізвищами додають до протоколу.
Основна частина протоколу складається з розділів, що мають відповідати пунктам порядку денного.
Кожен розділ нумерують арабськими цифрами й структурують за такою схемою: СЛУХАЛИ – ВИСТУПИЛИ – УХВАЛИЛИ.
Стиль протокольних рішень (ухвал) – розпорядчий, лаконічний, виключає неоднозначні трактування.
Остаточно оформлений протокол підписують голова та секретар колегіального органу. Зберігають протоколи в окремій справі.
Завідання 6.
Скласти протокол зборів групи ГРС-31/2
Протокол зборів
групи _______
м._________ ______________
Присутні_______
Відсутні _______
Запрошені
_______
Порядок денний:
1.
________________________________________________________________
2.
________________________________________________________________
1.
СЛУХАЛИ:
ВИСТУПИЛИ:
УХВАЛИЛИ:
Голосували: «за»______ «проти»________ «утримались» _______
2.
СЛУХАЛИ:
ВИСТУПИЛИ:
УХВАЛИЛИ
Голосували: «за»______
«проти»________ «утримались»
_______
Голова зборів ___________ ____________
Секретар ___________ ____________
Витяг з протоколу – засвідчена копія частини тексту протоколу.
Витяг із протоколу може бути оформлений на загальному чи спеціальному бланку або на чистих аркушах паперу формату А4 або А5 (залежно від обсягу інформації).
З відповідного протоколу до витягу без будь-яких змін, скорочень чи доповнень переносять такі реквізити: “Назва підприємства”, “Назва структурного підрозділу підприємства”, “Дата документа”, “Реєстраційний індекс документа”, “Місце складення документа”, “Заголовок до тексту документа”; якщо в протоколі є гриф затвердження та (або) гриф обмеження доступу до документа, ці реквізити також мають бути відтворені й у витязі. Майже всю вступну частину тексту протоколу переносять до витягу повністю, лише в порядку денному зазначають один потрібний пункт або кілька пунктів і при цьому залишають порядкові номери цих пунктів без змін.
З основної частини тексту протоколу до витягу переносять лише необхідний розділ або кілька розділів.
З оригіналу протоколу до витягу переносять імʼя та прізвища головуючого на засіданні та секретаря, але особисто ці особи витяг із протоколу не підписують. Відмітка про засвідчення документа є обов’язковим реквізитом витягу з протоколу (Згідно з оригіналом).
Підпис особи, яка оформила відмітку про засвідчення витягу з протоколу, має бути засвідчений відбитком простої круглої печатки підприємства (як правило, печатки служби діловодства, служби кадрів або іншого структурного підрозділу, в якому працює відповідна службова особа).
Немає коментарів:
Дописати коментар